vakantie is net als werken !!!! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Hellie Stoel de Wijs - WaarBenJij.nu vakantie is net als werken !!!! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Hellie Stoel de Wijs - WaarBenJij.nu

vakantie is net als werken !!!!

Door: hellieenjan

Blijf op de hoogte en volg Hellie

06 Maart 2011 | Nederland, Amsterdam

Hallo, allemaal, Allereerst Theo, Proficiat nog met je verjaardag.
en Ton ook proficiat met je verjaardag. We zullen er een biertje op drinken.
Want ja, drinken moet je hier wel. Het is erg warm ik denk 30 graden en nog veel meer. Voor de Thaien is het ook nog niet zo warm geweest sinds tijden.
En jawel, vakantie is net als werken. Ik moet er samen met Jan en de anderen iedere ochtend om 6 uur eruit. Dus ik zal nooit meer klagen over de tijd thuis.
We zitten ondertussen , nu op zondag in Chiang Rai. en zondag is inderdaad een rustdag hier. Niemand wilde de optionele excursie want iedereen wilde relaxen aan het prachtige zwembad. Dus nu heeft ook iedereen een betje kleur gekregen. Voor we uit Bangkok vertrokken hebben we nog een ochtend gefietst door deze miljoenenstad. Erg interresant, omdat je zo door allerlei steegjes en achterafjes komt, zodat je pas goed ziet hoe de mensen hier leven en werken. En op de fiets heb je altijd wind, dus dat was aangenaam, je moet alleen niet afstappen. S avonds een show bezocht, zoiets als Joop van de Ende , over de geschiedenis van Thailand. Erg groots opgezet. We vertrokken om 5 uur namiddag en door de constante file waren we er pas om 7 uur, snel eten en om 8 uur voorsteling. Terugreis 20 min. Dus ook hier een groot file leed. Vanuit Bangkok op weg naar river kwai, maar eerst een drijvende markt bezocht. Deboottocht door de kanalen, die we overigens ook al in Bangkok hadden gedaan, was erg leuk, met een long tail speedboot lekker hard, zoiets als in de film van James Bond
De markt op zich was erg toeristisch. Ook river kwai is erg toeristisch maar wel indrukwekkend, vooral de beelden in het museum en het kerkhof ernaast. Thuis tochmaar weer eens de film van de ruver kwai cgaan zien om de geschiedenis wat beter te volgen. Ook een half uur met de trein over de dodenspoorlijn gereden. Verder hebben we deze week nog wat oude tempels bezocht, met pagodes en ruines. Het is zeker geen overdaad aan tempels, want ook hier zat weer een fietstocht bij in een soort park, Vrijdag en zaterdag waren twee heel lange reisdagen. zo n 450 kilometer per dag en dat door de bergen met een bus die bijna niet trekt. Toch ook dan weer s avonds wat afleiding, b.v met een fietstocht, waarbij wij zelf niet hoeven te fietsen, door een stad, met bezoek aan een avondmarkt waar we insecten mochten proeven, Nee dank u, maar Jan doet dit allemaal wel. Weer eten op een drijvend restaurant op de rivier en met terug gaan nog even langs de vliegende groenten show. Je mag dan aangekleed als keukenprinses, op grote hoogte de groenten cvangen die de kok net klaarmaakt in de wok en je toegooit. Dat was lachen, Jan en ik waren goede vangers, en zo toch een beetje carnaval [wacht de foto s maar af] Alle hotels zijn prima, er wordt goed voor ons gezorgd, en eten is lekker. [hoewel de nasi me weleens de neus uitkomt]
Gisteren was dus een slopende dag in de bus. Vroeg vertrokken en om 8 uur s avonds pas in het hotel. En dan die airco, dat is ook niet bevordelijk. Er zijn dan ook al enige mensen ziek geworden, maar ook van vermoeidheid. Maar daarom was het fijn om vandaag een rustdag te hebben, en zo hopen we dat iedereen van de groep weer fit is morgen voor het vervolg. We hebben het erg gezellig en we lachen wat af.

O, ja, ma de wijs, ik heb jullie adres niet helemaal, dus de kaart hou je nog van me tegoed, of je moet het even melden.

En ma stoel,,, gaat alles goed in duinoord? Wordt er goed voor je gezorgd. Laat iedereen maar lekker meegenieten van onze verhalen. We hebben al wat leuks voor je gekocht, verassing.....

Wij wensen iedereen een fijne carnaval en/of vakantie, we denken aan jullie en hopelijk hebben we snel weer tijd om de volgende belevenissen met jullie te delen.
Tot snel, lieve groetjes van Jan en Hellie

• 06 Maart 2011 - 17:39

Pa En Ma De Wijs:

", Heel mooi verhaal weer we hebben het met spanning gelezen Of je helemaal uitgerust bent als je weer thuis bent, weet ik niet Maar jullie zijn nog jong dus dat komt wel goed.Hier was de carnavals optocht heel mooi en het weer nog mooier,stralende zon wat wil je nog meer.Adri met zijn gezin zijn heel de middag hier geweest, heel gezellig. Ons adres is Nieuwstraat 59 H 4921 CV. dus een kaartje vind ik wel heel leuk.Geniet nog maar lekker en tot het volgende berichtje maar weer.

Groetjes van ons doeiiiii

• 06 Maart 2011 - 22:17

Rob En Ineke:

Hallo buurtjes, ja zo herkenbaar allemaal. Daarom zijn we ook na de reis nog en paar dagen gaan uitrusten op koh-samui. Was hard nodig. Maar als je weer terug bent zeg je, deze reis had ik voor geen BLAD-goud willen missen!! Vooral als je bij de olifanten geweest bent. Lekker genieten en veel drinken,maakt niet uit wat. Groetjes van ons 2

• 08 Maart 2011 - 08:52

Ma Stoel:

Hallo hier een berichtje van ma stoel het gaat goed met moeder lena weinig bijzonders het gaat rustig hier.
    leuk om het verhaal te lezen, we zitten nu achter de computer en jacolien heeft het voorgelezen maar straks krijg ik het ook nog op papier zodat ik het iedereen kan laten lezen. Geniet van jullie mooie vakantie. het is wel een beetje stil hoor dat Jan er niet is kom maar snel terug geniet wel van jullie vakantie hoor.
    Vergeet niet om een poppetje voor me mee te nemen!!!

groeten van mama uit eamstie

( en jacolien)

en het allerbeste hoor!!!!

• 08 Maart 2011 - 18:21

Anneke En Han.:

Hallo beste vakantiegangers. We genieten van jullie reisverslagen en volgen via het reisprogramma waar jullie iedere dag zitten.We lezen dat jullie er heel erg van genieten, dat wij ons goed kunnen voorstellen.
    We wensen jullie nog verder een hele mooie reis toe.
    Groetjes Anneke en Han.

• 09 Maart 2011 - 12:11

Ton En Ria:

hallo daar, volgens mij hebben jullie die extra dagen luieren wel verdiend aan het einde van de vakantie. leuk alles te volgen en we kijken uit naar het volgende bericht. ton heeft een gezellige verjaardag gehad en moet er weer een jaartje tegen kunnen. groetjes uit eindhoven en tot lees x ria

• 10 Maart 2011 - 14:42

Giel En Mieke:

Ha, arme "werkers", leuk hoor om jullie verslag te lezen. Ik print het maar uit voor Giel, want die leest niet zo graag op de pc.
    Wat heerlijk al die belevenissen, vooral met een groep die zo gezellig is. Geniet er nog maar van, tot een volgende keer, Hartelijke groet...Oja, gister 3 punten gewonnen (tegen zichzelf), ze kwamen 1 pin tekort!!!