slaap treintje slaap. - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Hellie Stoel de Wijs - WaarBenJij.nu slaap treintje slaap. - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Hellie Stoel de Wijs - WaarBenJij.nu

slaap treintje slaap.

Door: hellieenjan

Blijf op de hoogte en volg Hellie

16 Maart 2011 | Nederland, Amsterdam

Hallo, lieve luitjes,
We hebben de vliegreis van een half uurtje overleefd. We kregen zelfs nog nootjes en water in de lucht. Ma, dat krijgen we vast niet als we naar rome gaan.
Het weer is hier sinds het begin van de tsunami in Japan veranderd. Het is absoluut niet koud maar we zien de zon niet meer, sinds afgelopen vrijdag. Veel regen is er ook nog niet gevallen. Terug in het hotel in Chiamg mai, waar we al eerder waren en al onze koffers gebleven zijn. Omdat het dus niet zonnig is, gaan we de straat maar weer op, en niet zonder resultaat. Jan zijn grote voeten laten pedicure,[voor dezelfde prijs als aziatische voetjes] en ik mijn nagels laten manicuren. Mooie nagelak erop. Zo mooi zijn ze nog nooit geweest.
Weer een middag om. Deze avond hebben we een bbq gehad in het hotel als afscheidsavond. Met de nodige toespraken en giften over en weer. We nemen nu namelijk snel afscheid van Alex en Annie, omze gidsen. Na het eten nog even naar de nachtmarkt. De laatste inkopen en ruilingen wezen doen. Weer laat op bed.
Jan wordt de volgende ochtend om kwart voor 6 gewekt, hij vertrekt met nog 3 mannen en Anne, onze jongste telg uit het gezelschap naar de jungle. Je gelooft hun verhalen n iet, toen ze terug kwamen, zo spectaculair, van platforms springen van 50 meter hoog. Tussen twee bomen slingeren over een afstand van 250 meter. en nog veel meer. Ik heb de foto s gezien, van Jan hangend aan een touw, en dan krijg ik al de kriebels in mijn buik.
Ik hou het die ochtend bij de kooles. Voor lekkere eigengemaakte loempia s draai ik mijn hand niet voor om. We hebben een co,pleet thais menu gemaakt en nog opgegeten ook. Heel gezellig met z'n viertjes.
s'middags worden we om half 5 opgehaald met al de bagae voor de nacht treinreis naar Bangkok. Gaaf, in een heel lange trein, schommelend, stoppend, poiepend en remmend. Eerst maar een potje klaverjassen om de tijd te doden, want 13 uur in de trein is erg lang.
Maar als voor tien uur de bedjes gespreid worden, dan hoor je niemand meer. En het slaapt nog lekker ook. Zo is 13 uur in de trein, beter dan 10 uur in een vliegtuig op weg naar huis. Vanmorgen aangekomen in Bangkok en tijdens het ontbijt in een hotel scheiden al onze wegen. 6 personen [waar wij het leukst contact mee hadden] gaan allemaal de andere baai in, en de overige gaan met ons mee naar Jomtien. Ook afscheid van Alex. Al met al, niet de leukste bezigheid van de vakantie. Dan is het nog 1,5 uur rijden naar onze strand bestemming. Het is absoluut geen Balie, meer de spaanse kust[ hoewel ik daar nog nooit geweest ben] Veel toerisme, bars, cafe s, verkeer, shoppingmols, en uiteindelijk een piepklein strookje strand. Maar het hotel is prima en de rest gaan we morgen ontdekken. Het regent flink vanavond, maar wij hopen dat morgen de zon weer schijnt.
Tot snel, lieve groetjes van Jan en Hellie
p.s.
Ma, ik heb vanavond een heerlijke pizza op, alvast om te wennen voor Rome.

  • 16 Maart 2011 - 14:42

    Margo:

    Nounou Jan, dat mountainbiken in de duinen is voortaan maar saai dan als ik dit zo lees ;)
    Veel plezier nog op het strand, en hopelijk komt de zon nog terug!

    liefs,
    Margo

  • 16 Maart 2011 - 16:00

    Rob En Ineke:

    Heel leuk verslag weer. Goh,die Jan aan de touwen hangen in de jungle en dat met die knieen.Nou hij heeft zich waarschijnlijk een ware Tarzan gevoeld, dat kunnen maar weinig mensen zeggen.En intussen die Jane maar kokkerellen. Geniet nog van die laatste dagen vakantie. Die omgeving kennen wij niet, wij zijn in Hua Hin/Cha-am geweest toen. In Haamstede alles OK. Sawadee kah/krab.

  • 16 Maart 2011 - 20:15

    Pa En Ma:

    Hallo, hier waren jullie weer met de nieuwtjes van het vacantieoord Dus ook eens ieder iets apart gedaan, moet kunnen toch? Dan heb je elkaar iets spannends te vertellen. Dus nu zit je weer dicht bij het strand en als nu de zon maar wil schijnen, dan zien jullie er weer goed uit voor de zomer begint.Geniet nog maar "n beetje voor het weer voorbij is.Over een maandje gaan we weer fijn pizza er spagetti eten.
    Veel liefs voor jullie vanuit Made en tot ziens, doeiiii

  • 16 Maart 2011 - 20:19

    Ineke:

    O ja, wat ik nog was vergeten te zeggen, de bolletjes in de tuin beginnen uit te komen. Wel zo gezellig als jullie weer thuiskomen!! DOEI

  • 18 Maart 2011 - 10:08

    Mw Stoel:

    Lieve Jan en Hellie, Heb je kaart ontvangen en welbedankt. Ik heb het voorgelezen en ze vonden het leuk ook. Ik heb het verhaal gelezen, en ik wou dat ik er bij was! En hoe is het weer bij jullie? Hier is het ook goed weer. We hebben een nieuwe aanwinst, een stageair, genaamd Michèl, en hij is erg makkelijk. Hij gaat hier stage lopen tot ongeveer juni/juli. En het is leuk om hem te helpen. Voorderest is alles goed. Nu weet ik niks meer te vertellen, als je thuis bent dan vertel ik de rest. Groetjes van je moeder!

  • 18 Maart 2011 - 11:47

    Ton En Ria:

    ha wereldreizigers, fijn dat het allemaal zo goed gaat. jan die foto's wil ik in iedergeval zien, jij slingerend aan een touw in de jungle. en hellie kan ik kookles van je krijgen? op naar het strand waar hopelijk de zon wel schijnt en nog maar niet denken aan de terugreis. lieve groetjes uit eindhoven.

  • 18 Maart 2011 - 18:14

    Hans En Dian:

    hoi luitjes,
    hopelijk kunnen jullie nog lekker genieten aan het strand met een lekker zonnetje. Hier moet je maar weer afwachten.
    Wij zijn op het ogenblik weer aan het klussen. Erik heeft intussen een appartementje in o'hout. Het wordt hier dus heel stil en leeg. Maar dn hebben we des te meer tijd ? om naar jullie verhalen te komen luisteren.
    Lieve groetjes en een goede terugreis.

  • 20 Maart 2011 - 09:02

    Rob En Ineke:

    Speciaal voor Jan, DFS-Yrseke 2-0.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Hellie

Hallo, Hellie en Jan gaan a.s. zondag 27 febr. voor bijna 4 weken naar Thailand. Jan met de VUT dus gaan !!!!! We gaan een rondreis maken van 3 weken met een groep van 13 personen, met Fox vakanties. Daarna nog lekker uitrusten op het strand van Jomtien. Onderweg zullen we proberen wat van onze reis te verslaan. Voor iedereen die ons wil volgen. Heel veel groetjes van Jan en Hellie

Actief sinds 23 Feb. 2011
Verslag gelezen: 134
Totaal aantal bezoekers 6926

Voorgaande reizen:

15 September 2014 - 12 Oktober 2014

Easy Going Zuid-Afrika

27 Februari 2011 - 23 Maart 2011

Mijn eerste reis

Landen bezocht: