Bangkok - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Hellie Stoel de Wijs - WaarBenJij.nu Bangkok - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Hellie Stoel de Wijs - WaarBenJij.nu

Bangkok

Door: hellieenjan

Blijf op de hoogte en volg Hellie

01 Maart 2011 | Nederland, Amsterdam

Hallo, allemaal.
Hier zijn we dan uit het hete Bangkok. Een erg goede reis gehad, maar wel 2 volle dagen in 1 dag. Je slaat namelijk q nacht over, en dat gaat niet in de koude kleren zitten. Dus in de ochtend op maandag om half 10 in het hotel . Midden in het drukke China town. Veel verkeer, veel hitte. We hebben een Belgische reisleider, leuke knul, dat gaat wel lukken. Ook de groepis gezellig. Van alles wat. Toch hebben we al het idee dat we elkaar al langer kennen.
Op maandag middag gelijk een groepslunch, in de hoogste toren van Thailand. 309 meter hoog. Ja, dat is wat anders dan de euromast. Maar goed, zelfs ik ben boven gekomen. Prachtig uitzicht over de stad.
Toen toch maar een uurtje geslapen. Om daarna met ons tweetjes de kleine drukke straatjes van China town te ontdekken. s Avonds te voet naar de rivier. Voor een dinercruise op het water. Zoiets als de pannekoekenboot in Rotterdam. Ze hebben zelfs ook zo n brug als in Rotterdam, de Zwanehals? Lekker eten, muziek en dans voorstellinkje. Heerlijk om dan in je bloesje buiten te kunnen vertoeven. Toen op tijd naar bed. Vannochtend dinsdag. Hiep, hiep hoera, Jan is definitief gestopt met zijn werkzaamheden. Hotel is orima, dus ook het ontbijt is overvloedig.
Vandaag is de dag van de tempels hier in Bangkok. Het goud springt je om de oren. Ook het koninklijk paleis bezocht. Veel boeda s en overal waar je de ruimtes betreedt moet je je schoenen uitdoen. en schouders en knieen moet je bedekken. Dus dat is erg warm met 35 graden. Jan heeft al heel wat litertjes vocht verloren. Maar gelukkig overal water te koop voor 25 eurocent. per fles. Vanmiddag gelunched aan het water en daarna de rivier op met een boot. om van daaruit de kanalen op te varen. Net Amsterdam. Goed om te zien hoe de mensen aan de kanalen wonen. Veel krotjes en armoede. Toch blijven ze hier lachen. Wel heerlijk met het windje in je haren op de boot. Daarna weer teruggelopen naar het hotel, met onze Annie, de thaise gids, via leuke steegjes in Chinatown. Wij hebben het hotel verder ontdekt en gezien dat er een terras en zwembadje is op de 23 verdieping. Met natuurlijk weer een prachtig uitzicht. Vanavond gegeten met de groep en morgen gaan we fietsen om 8 uur in de ochtend. We zijn benieuwd.
We zijn ook benieuwd naar jullie verhalen, we hebben al gezien dat jullie zonnig weer krijgen de komende dagen en vorst in de nacht. Wij doen het wel met de airco vannacht. We schrijven weer snel, groetjes voor iedereen , Doeiii doeiii vanuit Bangkok.
Hellie en Jan.

• 01 Maart 2011 - 17:10

Adri:

Hoi Hel en Jan,

Klinkt aantrekkelijk daar, wel groot contrast tussen rijk en arm denk ik. Trek je daar niet te veel van aan, toeristische euro's bieden het land ook welvaart. geniet lekker en groetjes uit de May.

Adri en fam.

• 01 Maart 2011 - 18:43

Hoera Voor Jan:

Proficiat met het bereiken van deze onomkeerbare mijlpaal. Dat je er nog jaren van mag genieten. Overigens goed te lezen dat jullie het daar goed maken.
    We blijven jullie volgen.

• 01 Maart 2011 - 20:14

Hans En Dian:

Fijn dat jullie goed zijn aangekomen en al gelijk op pad zijn geweest. Voor Jan nu een nieuwe fase, niks hoeft meer , alles mag. Geniet er maar lekker van. Wij bereiden ons voor op carnaval en op een weekje vrij; ook niet verkeerd toch?

lieve groetjes uit de Wadestein

• 01 Maart 2011 - 21:32

Rob En Ineke:

Jan GEFELICITEERD!! Lekker genieten nu. Ik hoor as donderdag of ik een vast contract krijg bij Bouwman na 3jr. FF wat anders dan in de vut. Geniet lekker in Thailand.Krijg wel heimwee als ik jullie verhalen hoor. Lieve groetjes en o ja, jullie huis staat er nog.

• 01 Maart 2011 - 21:37

Giel En Mieke:

Ha reizigers, fijn om te horen dat het goed gaat. Heel prettig als je een gezelschap hebt wat klikt. Maar kennelijk genieten jullie ook met z'n twee. Stuur maar een beetje warmte deze kant heen. Nog veel plezier, geniet ervan....

• 02 Maart 2011 - 12:17

Opa En Oma:

Hoi lieverds

Zo te zien vermaken jullie je al best in dat verre warme land. Hier moet je nog "n warme jas aan, we zijn net wezen stemmen. Geniet maar van al het moois dat je daar ziet, lekker ontspannen vooral nu Jan in de VUT gegaan is Lekker gevoel denken wij, maar ouder word je nu eenmaal toch. Pas goed op jezelf en elkaar en we kijken al uit naar de volgende belevenissen van jullie.
    Groetjes
    van ons.

• 02 Maart 2011 - 20:01

Linda:

Aah, dat klinkt heel relaxed! Stuur hier ook maar een beetje zon heen, maar hou vooral genoeg zelf over om samen van te genieten,
    Dikke knuffel!

• 04 Maart 2011 - 13:34

Ton En Ria:

ha lieve luitjes,
    fijn dat de reis goed gegaan is, en jan proficiat met de nieuwe mijlpaal.
    't carnavalsweer ziet er tot nu toe goed uit, dus ...............
    groetjes van ons en geniet ervan.