Swaziland - Reisverslag uit Burgh-Haamstede, Nederland van Hellie Stoel de Wijs - WaarBenJij.nu Swaziland - Reisverslag uit Burgh-Haamstede, Nederland van Hellie Stoel de Wijs - WaarBenJij.nu

Swaziland

Door: Hellie

Blijf op de hoogte en volg Hellie

25 September 2014 | Nederland, Burgh-Haamstede

En dan door naar Swaziland. Een bananen republiek. Op zichzelf staand ,dus we moeten de grens over. Paspoortcontrole en alles. Gelukkig van te voren nog even gestopt bij een winkelcentrum, want mijn sandalen( erg oude) zijn afgebroken, en kon ik dus voor 20 euro nieuwe sandalen kopen. Swaziland heeft heel mooi natuur, berglandschap met rotsen,rotsblokken,(net Schotland?)
De mensen zijn erg,erg vriendelijk. Overal beginnen de paarse bloesembomen te groeien, wat erg mooi kleurt in deze dorre omgeving. We slapen in Swaziland in bijenhutjes, ja daar moet je kruipend Naar binnen omdat er erg lage deurtjes in zitten. Ook hier lopen de empala's(soort hertjes) en nog grotere rendieren zo voor je hut. Het restaurant is hier ook een buitenbedoeling en er is altijd een kampvuur waar ook hier de zwijntjes s'avonds voor liggen voor de warmte. Wij hebben na 1dag kou in het kruger park weer zo'n en 30gr. Hier in Swaziland hebben we een dorpje bezocht zoals ze hier van oorsprong leven. Met big mamma als stam oudste, en een heleboel kleine gezellige kindertjes. S'middags zijn we zelf de hippo ( neushoorn) trail gaan wandelen met 2 andere reisgenoten. Prachtig door een bos, smalle paadjes, een rode rotswand met allemaal vogelnestjes/spleetjes waar je de vogeltjes in en uit ziet vliegen. Onderweg zie je de krokodillen in het water. Niet te dicht bij komen is het advies.
We hebben gelukkig ook veel tijd om te relaxen, lekker te lezen, uitslapen, enz. Want het is easy going. Onze reisleidster yolanda vindt het allemaal prachtig, en is zeer blij met onze groep. Ze praat alleen Afrikaans, maar dat lijkt gelukkig veel op Nederlands, dus op een grappige wijze goed te verstaan.
Groetjes jan en hellie

Hellie

Hallo, Hellie en Jan gaan a.s. zondag 27 febr. voor bijna 4 weken naar Thailand. Jan met de VUT dus gaan !!!!! We gaan een rondreis maken van 3 weken met een groep van 13 personen, met Fox vakanties. Daarna nog lekker uitrusten op het strand van Jomtien. Onderweg zullen we proberen wat van onze reis te verslaan. Voor iedereen die ons wil volgen. Heel veel groetjes van Jan en Hellie

Actief sinds 23 Feb. 2011